פרופ' אסא כשר קורא להעמיד לדין את היורה באזרח הזר בבאר שבע • האזינו

    ישראל פרייא | צילום: מרים אלסטר - פלאש 90 No Comments on פרופ' אסא כשר קורא להעמיד לדין את היורה באזרח הזר בבאר שבע • האזינו
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופסור אסא כשר, מי שנחשב לאחד הפילוסופים הנחשבים בישראל, והיה אחד ממחברי הקוד האתי של צה"ל, העניק ראיון ל'קול חי', ובו התייחס לדילמה שצפה בימים האחרונים, מהי הדרך הנכונה לנטרל מחבלים: "חלק גדול ממצבים בהם נתקלים במחבל, לא צריך כלל להגדיר כפעולה צבאית. כשעומדים מול נערה בת 15 עם סכין, זה דומה יותר לפעולה של שוטר מול פושע, אלו מקרים אם אופי משטרתי".

    "לעומת זאת, אם מגיע מחבל עם אקדח שלוף, שעלול לפגוע בי ובאחרים, שם הכללים יהיו אחרים. הכלל המשותף הוא החובה לנטרל את הסכנה, זכות ההגנה משמעותה להתגונן מפני התקפה ולסיים את הסכנה, צריך להעריך את האפשרות לפגוע בצורה שמסיגה את הסכנה, מדובר בשיקול דעת של רגע, של מי שעומד מול המחבל".

    הוא מתח ביקורת על חוסר המיומנות: "כשאנשים שלא יודעים מטפלים בארוע, זה מזמין את ההפרזות. ההגדרה היא לנטרל, ההחלטה במקום צריכה להיות במקום. ברור שייתכנו טעויות".

    על האירוע בו נהרג אזרח אריתראה בטעות בבאר שבע, מתח פרופסור כשר ביקורת נוקבת: "בהתחלה החייל ירה בו ברגליים, אחרי זה המאבטח ירה כשהוא ראה איש מדמם על הרצפה, מדמם ולא מהווה סכנה והוא יורה בו בכבד. במצבים קיצוניים יש להעמיד לדין, מי שירה למרכז הגוף צריך להעמיד לדין, כשמגיע בן אדם רק כדי לנקום, להרתיע להתריע, זה חמור".



    0 תגובות